There is a dark secret in Mussolini's life that can be found nowhere on the official record: a woman, Ida Dalser, and a child, Benito Albino - conceived, recognized by the father, who then denied that the child was his.
When war breaks out, Benito Mussolini joins the army and disappears from the young mother's life. Ida is astonished to discover that he is already married to another woman. From then on, Ida will never cease claiming her position as legitimate wife and mother of Mussolini's oldest son, but she will be systematically pushed aside and her child put into an institution.