The Phantom of Liberty focuses on no one particular narrative. In the beginning, a man sells postcards of French tourist attractions, calling them "pornographic." A sniper in Montparnasse is hailed as a hero for killing passersby. A "missing" child helps the police fill out the report on her. A group of monks play poker, using religious medallions as chips, and in the most infamous sequence, a formally dressed social group gathers at toilets around a table, occasionally excusing themselves to go into little stalls in a private room to eat.