ACAB, or "All Cops are Bastards", was a slogan initially used by skinheads in England in the 1970s. It rapidly spread throughout the streets and football stadiums, places favorable to urban guerillas.
Cobra, Nero and Mazinga are three "cop bastards" who, by dint of confronting scorn on a daily basis, have become used to being the target of this violence, the reflection of a chaotic society dictated by hatred. Their sole aim is to re-establish order and to ensure laws are obeyed, even if it means using force...
Inspired by real events, the film takes us into the heart of violent street confrontations that took place in Italy, from the murder of a anti-G8 demonstrator in Genoa in 2011, to the death of a football supporter, beaten by a policeman's truncheon in 2007.