Daniel Roché, IMF director, organizes a G8 summit with the various finance ministers in a hotel in Germany. They are preparing to secretly adopt a measure that will have dramatic consequences for certain countries. Parallel to this, Daniel Roché invites a famous writer, a rock star, and a monk to celebrate his birthday. The weekend takes a tragic turn when Roché is found dead in his room. We quickly discover that he confessed to certain things before he died. A dreadful atmosphere of doubt, suspicion, and fear then descends on the hotel...