A Russian woman named Irena calculatedly insinuates herself into the lives of a young, affluent Italian family. Stopping at nothing to become the couple's trusted maid and the beloved nanny to their fragile young daughter (Clara Dossena), Irena risks everything in her quest to uncover the truth about the family.