In this film inspired by the ancient erotic and mysterious tales of the Middle East, the main story concerns an innocent young man who comes to fall in love with a slave who selected him as her master. After his foolish error causes their separation, he travels in search of her. Various other travelers who recount their own tragic and romantic experiences include stories of a young man who becomes enraptured by a mysterious woman on his wedding day, and a man who is determined to free a woman from a demon.