The life and death of Tommaso, a street kid who is equally comfortable running with the Fascists, the Communists and just plain thieves. Tommaso's milieu is the filthy slums outside Rome; his occupation is whatever comes to hand to make a few bucks, until a stretch in prison convinces him to go straight.