An adaptation of nine stories from Bocaccio's "Decameron": A young man from Perugia is swindled twice in Naples, but ends up rich; a man poses as a deaf-mute in a convent of curious nuns; a woman must hide her lover when her husband comes home early; a scoundrel fools a priest on his deathbed; three brothers take revenge on their sister's lover; a young girl sleeps on the roof to meet her boyfriend at night; a group of painters wait for inspiration; a crafty priest attempts to seduce his friend's wife; and two friends make a pact to find out what happen= s after death. Pasolini is up to his old tricks satirizing the Church, and throwing in liberal doses of life and love.