Mathias (Louis Jourdan) is a noble count whose innate sensibilities lead him to side with the rebelling masses and intellectuals in the nation. His problem is that his daughter has fallen in love with the leader of the military regime, causing an understandable split in the family. Mathias is then betrayed by some supposed friends, and his situation as well as that of the revolution reach a crisis point.