While celebrating his birthday, police inspector Basquier (Bernard Blier) recalls two of his most-celebrated cases. The first involves duplicitous moneylender Olga (Suzy Prin). The second concerns the brutal broad-daylight murder of innocent young Yvonne (Veronique Deschamps).