In the midst of World War II, the story of the affair of a young woman, married to a man bound to a wheelchair, with a desertor from the Italian army, intertwines with that of the grab of power of a very fanatical local fascist leader, who gets the hold with a massacre of Pacific opposers, among them, the father of the young desertor. Oppresive fog covers both dramas, as a reminder of how values such as courage, love and truth are fading.