It's the spring of 1944 and Therese is in a hurry to get back to Paris. The trains aren't running from the village where she has gone to visit her father's grave and to fill two suitcases with food. Some British and American planes have been shot down and the Germans want to know where the pilots are hiding. An acquaintance has clearance to drive to Paris with a truckload of goats. After she is in the truck Therese discovers that two British pilots and an American pilot are back there with the goats. She must get the men on a train to Paris and to a safe house there, where there is no room for the American. Can she leave him at the Metro station trying to figure out the map?