The tale of Jason, the leader of the invincible army of Argonaut, and his quest for the Golden Fleece. Meeting the priestess of the Fleece, Medea (Callas), Jason falls in love with her and takes her home as she sacrifices everything to be with him, including dismembering her own brother. Years later he spurns her for a new love, the young and beautiful Glauce. Medea, using her witch-craft powers, exacts a terrible revenge upon Jason leading to a terrifying climax where loyalty and betrayal are tried before the altar of human sacrifice.