Simone and Pierre have been married for about eight years. Pierre manages their plane taxi business and Simone's had enough. They've decided to separate as soon as Pierre has got back the 500,000 francs that a boxing impresario and former client owes him. After which, Pierre will keep the business and Simone will begin a new life with this money - which corresponds to the remainder of her dowry. But it transpires that the impresario also owes this same sum to an old gangster, who asks for it back at the same time as Pierre. However, the gangster accompanies his request with precise threats. Simone is lost, but sincere in her desire for a new life. Pierre will be lost far from Simone and will pretend to accept the deal he's made with his wife.