Following the death of his wife in a car accident, a grieving, injured man whose head is wrapped in bandages returns to their apartment, smashes the furniture, and begins painting everything in sight black, including the windows, all the while raving about his past life and his dead wife. The story seems to parallel certain aspects of director Alain Cavalier's own life: his wife (actress Irène Tunc) died not long before in a car accident.