In section two, the statue speaks to the artist, cajoling him into passing through a mirror. The mirror links to a hotel and the artist peers through several keyholes, witnessing such people as an opium smoker and a hermaphrodite. The artist is handed a gun and a disembodied voice instructs him how to shoot himself in the head. He shoots himself but does not die. The artist cries out that he has seen enough and returns through the mirror. He smashes the statue with a mallet.
In the final section, a card shark plays a game with a woman on a table set up over the body of the dead boy. A theatre party looks on. The card shark extracts an Ace of Hearts from the dead boy's breast pocket. The boy's guardian angel appears and absorbs the dead boy. He also removes the Ace of Hearts from the card shark's hand and retreats up a flight of stairs and through a door. Realizing he has lost, the card shark commits suicide as the theatre party applauds. The woman player transforms into the formerly smashed statue and walks off through the snow, leaving no footprints. In the film's final moments the statue is shown with a lyre.