More than fifty years after the war, A film-maker and a photographer, stemming from both camps of the conflict and children heirs of the French-Algerian colonial history, take us to 1962 in the midle of the Algerian Sahara. From a desert zone irradiated in the suburbs of Algiers, At(h)ome follows the route of the effects from a nuclear accident of which the contemporary tracks of evil question quietly, the responsibility of nations.