At first sight, 10-year-old Benoît Brisefer, seems like any other little boy his age. However, Benoît is endowed with amazing force. All the bandits who cross his path learn this to their own cost. But, unfortunately, no one is perfect... As soon as he catches a cold, Benoît loses his extraordinary physical abilities. Hence he never takes off the woollen scarf wrapped around his neck.