Thirty-year-old Julien, a modest and good sort of guy, and creator of smartphone apps, is madly in love with Eva, a professional press journalist.
After accepting Julien's marriage proposal, Eva is obliged to introduce him to his parents, who live on the Ile de Ré. During a weekend of crazy adventures, Julien will cause his future in-laws, whose tenuous bonds consist of lies and pretence, to implode.