Simon has left his job and girlfriend in the city to return to his small hometown in the countryside where his retired parents are living. He encounters Julien, his childhood friend, there. Julien is living with his father, who is recovering from a serious illness. One evening, on a whim, the two thirty year olds decide to fulfill a teenage dream: hitting the road in search of adventure. They buy a huge motorhome and launch into their project with enthusiasm, but a breakdown delays their departure. They therefore decide to start their trip... right on the spot. This first motionless phase that never ends, the odd jobs that they must find to survive, and the encounters which follow open up other perspectives to their real desires and to this future that they dreamed up just a little too fast...