Following the accidental death of a working colleague, Eddy is put in charge, in spite of himself, of going to announce the terrible piece of news to the wife of the deceased. Georges, another colleague, offers to go with him to give him support in this delicate mission and in the idea to go back home earlier at the same time. Arrived at the widow's home, both men are however going to have a great deal of difficulty in managing the situation.