Abel Vichac, a renowned university professor, meets a student in a bar. She claims that her name is Aurore and that she sent him a paper on his latest book. A few days later, Vichac, who has found Aurore's paper (and her address), turns up at her apartment. This is the start of a period of misunderstanding, romantic confusion and seductive schemes that ends in a major crisis for Vichac and his wife, Aliette.
"A "small film" with enormous scope on the errors of the heart, directed in an amusing and intelligent manner by Pascal Bonitzer. As soon as the opening titles appear, we know the film will entertain us."