Kanuto, a young sheep dog, is learning his sheparding job as best he can when Blackie, the only black lamb amongst a litter of white siblings, turns his life upside down. Far from mixing in with the herd, Blackie affirms her difference and disturbs life at the farm until the day she learns that man has walked on the moon. She then immediately embarks everyone on a wild adventure, during which Kanuto must manage the herd's behavior and cope with unexpected situations.
Together, they affront a fashion designer wolf, a dog as rigid as he is stupid, seamstress spiders, and a trio of dog astronauts, the Pastrinos, who have a rocket ready for blast off. The encounter with Pinkie, a genetically modified sheep who has turned into a monster and whose nastiness has reached lunar proportions, is the last shock for our heroes who are truly human like the others!