Diego, age ten, lives out of step from his community. To the great displeasure of his mother, he spends his days sleeping, whereas at night, he secretly paints. One night, Diego ventures alone into the forest, in search of pigments. He then meets the "Chulla Chaqui", an evil spirit of the jungle who will take him on a journey through the valley from which the shy artist is going to come back transformed.