Philippe de Villedieu, retired university professor, chases Saïd and Gérard, two militant friends heading for a political congress. Victim of a nervous breakdown in 1981, Philippe is since persuaded that the distribution of the ideal Marxist has to see with the lycanthropy and that its virus is passed on by the activists, every werewolves. In his crazy quest, he hires Céline, a marginal young person who chooses to adhere to the frenzy of the old elegant man, because she considers taking advantage of the comfort of life which he could offer her. The last-ditch struggle of three septuagenarians can begin.