Appearing from a ravine in the heart of a Provençal massif, Diane, a young woman, tries to go to T. Her road is tortuous and the journey turns out longer than planned, hindered by multiple meetings. Fortune tries to force her to go according to its humors. Hidden under a seraphic speed, Diane shapes fate to her convenience.