This is Pedro's story, a donkey-zebra who, under the influence of alcohol, kills it's master and takes in the middle of night the solitary path which leads it to the beach. The dawn brings Pedro in front of a moderate sea. The donkey smells the sand and observes waves before the arrival of rain.