While searching for the family treasure, once hidden by his great-grandfather under a cherry tree in his garden, six-year-old Sholpan finds, instead of diamonds, a magic mirror in which the nostalgia of the distant past and the mysterious future unite in a beautiful present, to the music of a Kazakh national shamanic instrument, the kobyz.