In the depths of a forest, two boys, David and Abel, confront each other over a bet that puts a bird's life at stake. Abel covets Sarah, David's lover. David covets Abel's iPod. To win the bet, David tricks Abel and kills the bird. This hand-to-hand fight turns out to be an extension of a larger-scale confrontation between a small community that has taken refuge in a Parisian wood and the police who are trying to dislodge them.