Victor, a solitary, and reserved twenty-five-year-old, has always been fascinated by the heroine of the tale, The She-Wolf, which his grandmother read to him when he was little. One day, he learns that several people have died in Russia after having been attacked by a wolf. A curious detail: a young girl was seen with the animal in the forest where the drama occurred.