A film set raised in a forest in the neighborhood of Marseille. Henriette, French-Vietnamese director, shoots Les Liaisons dangereuses, assisted by Mike, her son. Everything already has to stoped. The main actor has disappeared. The movie loses its Valmont. In her turn, Henriette leaves the set and goes to look for him. She leaves behind her all her team aboard a ghost ship with her young son Mike who becomes the only captain. In the course of her wanderings in the harbour city, Henriette discovers a world which reminds her of the one that she has left. She meets there a man haunted by a long journey with no return.