In 1972, Djibril Diop Mambety shoots Touki Bouki. Mory and Anta our in love. Two young lovers share the same dream, to leave Dakar for Paris. At the fateful moment, Anta embarks. Mory, stays alone on quay, incapable to tear himself away from his land. Forty years later, A Thousand Suns investigates into the personal and universal inheritance which represents Touki Bouki. What has happened since? Magaye Niang, the hero of the movie, has never left Dakar. And today, the old cowboy wonders where Anta is, his youth love. Stories about family, exile and cinema meet between the sphere of intimacy and that of the myth.