In Victorian England, Mortimer Granville, a young and attractive doctor, enters the practise of Dr. Dalrymple, a specialist in female hysteria. The recommended treatment is simple but formidably effective: to relieve his patients of their problems through caresses as therapeutic as they are suggestive. Dr. Granville fervently dedicates himself to the task, but a terrible cramp soon interferes with his treatment. With the help of his best friend, a man passionate about new technologies, they invent a revolutionary object: the first vibrator.