No longer able to feed their five boys, a woodcutter and his wife reluctantly decide to abandon their children in a forest.
When the parents again find themselves in dire straits they abandon their children in the forest once more. This time, however, the breadcrumbs that Little Tom drops are eaten by birds and the brothers can't find their way back.
They then arrive in front of a thatched cottage and ask to stay the night. The woman living there tries to persuade them to go away because her husband is an ogre who eats little children. But the five brothers, preferring the ogre to the wolves in the forest, insist on coming in.
During the night, the ogre wakes up starving and decides to eat the children there and then.