James Furlong is the last in a long line of Furlongs, each blessed or cursed with a supernatural power. Growing up in remote Ireland, the boy begins to experiment, longing to discover his hidden gift. But instead, his experiments lead to the death of his family’s livestock, followed swiftly by the loss of his father and beloved grandmother. By the time he’s 10, James is the sole surviving Furlong.