Italy, 1610. Artemisia Gentileschi is 17-years-old. Her father, Orazio, a celebrated artist, has conferred to her his passion for painting. A forbidden passion at that time because women were not allowed to study at the Academy or ask a male model to pose nude. Artemisia, however, persists in her passion. One day on the beach, Artemisia sees a man, Agostino Tassi, an artist experienced in the latest painting techniques. She is troubled and frightened by this arrogant man who so readily engages in debauchery. Orazio shares with Tassi a commission to paint religious frescos in a church. Artemisia obtains permission from her father for Agostino to teach her something that she still has not learned: the art of perspective. Gradually the lessons between the teacher and the student take an another form. It is not just painting that Agostino can teach Artemisia, but also passion. The body is no longer an object which one paints, but a place of desire, suffering and pleasure...