In secret to their father, Émilie and Gabriel get back the ashes of their died mother a few days earlier. In search of a place where to scatter them, they walk in the mountain in the rate of their doubts, of their anger and of their dreams. A walk which will lead them to the summit, there where ice and are born torrents. They are going to try then together to invent a wild ceremony in honour of their mother, in honour of life simply.