Marc, a bipolar and paranoid filmmaker, cannot tolerate seeing his current project picked apart by his producers. The clips he’s been able to sneak a look at lead him to fear the worst. With his editor as an accomplice, he manages to spirit away the rushes to his aunt’s place in the Cévennes, to finish the film as he envisions it. Instead, its completion is constantly postponed, as he creates endless diversions and impasses, which alternate between the comic and the downright disturbing.