This morning, Steph, thirty-year old adolescent, decides to announce a big piece of news to his companion, Flippy, the star bear of Flip's cereal. But what will he think of Steph's projec to go to a ninja's school in Japan? Or rather, to where will he take this badly? Is there an excuse? And, in fact, is it very convenient to want at all costs to realize his child's dreams?