A moderately underground filmmaker is having great difficulty finishing his film. During the session when sound effects are added, he receives visits from different characters from his earlier films. They lead him to tell us three stories: "The Naked Run," "Beautiful Island in the Sea," and "The Antivirus." These three adventures of young people of various sexes who are ready to do anything to give a new direction to their lives, seem to constitute the pieces of a mysterious puzzle with an edifying objective. Réussir sa vie is a three-piece suit. With its pants, that are put on first, then its waistcoat, and, lastly, its jacket.