By means of his unusual collection of snakes, Franz Florez, a wildlife conservation expert, is granted unlimited access his country's civil war zones.
Penetrating Columbia's heart of darkness with freedom of movement around the outlawed forests, Snake Man is a visual as well as an introspective experience. Working around an initiatic tale, allowing both humour and paradox, the film investigates the actual fate of the primary rainforests in South America.