Amnésie de nature follows the adventures of two scientists on an expedition to explore the problems surrounding the coexistence of humans, wolves, and sharks. How can we reconnect humans with nature? What do we mean by "nature"? Starting with the misconceptions about these two big predators, Amnésie de nature leads us on a quest to find a middle path between two ideas, and invites us to rediscover our relationship with living things.