By the banks of the Loire, Bernard Gainier continues to cultivate his grapevines and to share his wine with friends at the "Bureau," his wine cellar. Now 73, he has always lived alone and adhered to the rural way of life he's always known. Bernard is a guardian of memories of the past, like those about local poet Gaston Couté, spiritual heir to François Villon, who had his moment of glory in Montmartre during the Belle Époque.
The two men, who are a century apart, share in common ideas of liberty and the desire to bear witness to the most humble kind of farming and rural life. For 25 years, Bernard has been appearing in community halls throughout the region to present Couté's texts, spoken in his "maternal language," the Beauce dialect.
In 2009, he made his first solo CD, but this experience is nothing compared to the simple fact that he is "rural fellow."