Fourteen high school students stemming from popular districts are selected to leave to the United States and represent the France as young ambassadors. Through the glance of five of them, with personalities and diverse courses, we are going to take part in this adventure. We shall observe them during the journey and shall discover the impact which it is going to have on them and their practice of citizenship.