Florent arrives in a Parisian high school and meets Charles, his new English professor. The professor does not take long to discover the strange and solitary temperament of his pupil and decides, by means of a police friend, to lead an investigation. Charles so discovers that Florent lives alone and is in touch with his mother only by telephone. He also discovers the drama which occurred fifteen years previously in this immense apartment which Florent occupies.