In the year 1912, Adèle Blanc-Sec, a young, intrepid journalist, is ready to do anything to achieve her aims, even if it means arriving in Egypt and finding herself in the hands of all kinds of mummies.
At the same time, in Paris, panic has broken out! A 136-million-year-old pterodatyl egg has mysteriously hatched on a shelf in the Jardin des Plantes, and the bird is spreading terror throughout the capital. This doesn't perturb Adèle Blanc-Sec, whose adventures reveal further extraordinary surprises.