During the rugby World Cup, young people of Seine-Saint-Denis went to meet the country world champion of rugby, South Africa. During several weeks, the journey was prepared in clubs of the department, the behavior of the young people, both on the ground and also outside, determining their participation in this adventure. At the end of the journey, the experience revealed moments of life where the teenagers learnt to build themselves.