In Cotono, the French Institute welcomes since 2006 the activities of the association Sonagnon, created on Francesca Pedullà's initiative, Italian choreographer, and of Éric Acakpo, Beninese musician. The activities of Sonagnon aim in favoring the artistic intercultural exchanges. Between dances, musics and human exchanges, Antoine Renouard presents the artistic progress of the workshop, in a context where the research, understanding of the other nd the self-sacrifice are indispensable to each.