Mostaganem, 200 kilometers from the Algerian coast. Hassan, a people smuggler, secretly prepares the illegal departure of a group of immigrants for the Spanish coast. Ten "burners" participate in the journey. Harragas is the odyssey of this group returning to Spain, the open door to the European El Dorado.