2008: The election of the 44th president of the United States of America. Within a university, the campus marching bands have been deeply involved in the electoral campaign. Especially popular in the United States, these bands reflect the values of every layer of multiracial American society.
They provide the public, who is crazy about them, uplifting parades that are highly colorful both musically and visually. This film, driven by the extraordinary energy of these marching bands, paints a portrait of American youth today and shows the position these students take with regard to a political event that will no doubt change their lives, and with them, the face of the world.